Saturday, March 27, 2010

kisah kelmarin

jam menunjukkan sudah pukul 5 ptg
hujan yg tadinya lebat kini menjadi renyai-renyai
aku masih melekat dikatil
mendengar lagu drop dead gorgeous
yang direkemenkan oleh sahabatku
huzat
mood utk tidur terus hilang
dek kerana alunan melodi yang dipenuhi dengan
jeritan-jeritan kasar dan halus
serta
bunyian instrumen yg boleh menggugurkan jantung
bagi sesiapa yg tidak biasa mendengar melodi sebegini


sedang asyik kepalaku bergoyang-goyang bersama melodi gile ini
tetibe sebuah panggilan muncul tanpa diminta

ster:dam kau tido pe?karok jum
aku:kau past tak jpj tadi?(tak menghiraukan soalannye)
ster:pass ah igt aku cap ayam pe haha.karok jum aku amek kau skang.siap ah.
aku:haaa nih yg aku nk dgr hahaha wokeh


kemudian kami pun membawa diri ke Umall
sebuah shopping complex yg cap ayam
yg lokasinye betul betul kt belakang rumah aku
hanya sebatang jalan besar yg memisahkan kami
(ayat kelapa siaa)


may cintamu mekar dihati
screen bila cinta di dusta
spring bourgeinvilla
mega bayangan gurauan
xpdc semangat yg hilang

antara lagu yg dirosakkan oleh aku haha


selesai saje berkaroke
kami pun menuju ke gerai kayaball
dah lame aku tak makan nih
mengidam pulak rasenye


mi1:ye dik.mau kayaball apa sih?
aku:bagi kayaball coklat 3ringgit kayaball biase 2ringgit
mi2:bisaaa aja.sabar yah


sedang aku dan ster sibuk menunggu
tetibe datang pula seorang macik 50an




mi1:dek ini kayaball bagi macik ini dulu ya.kasihan sih
aku:sial gileee mane bole gua dtg dulu laa




tuh rekaan je takkan laa aku nk berkata-kata sebegitu depan orang tua kan
dialog yg sebenar



mi1:dek ini kayaball bagi macik ini dulu ya.kasihan sih
aku:oh tape laa amek laa cik saye tak kesah laa(sambil mempamerkan raut wajah yg soleh dan suci)



kemudian ade lagi sorang pulak macik muncul
kemudian sorang pacik pulak aih
yg ni pacik berkulit manggis pule
dipendekkan kisahnye
situasinye same laa seperti yg di atas
aku malas nk taip dialog banyak-banyak wokeh

kemudian seorang amoi pula datang
aku dah takleh sabar
time tuh kayaball yg sepatutnya jadik milik aku dah siap



aku:ok macik,yg nih nih dan nih saye punye!
(sambil menunjukkan ke arah kaya kaya ball itu dgn muke garang)
mi2:yaaa tau sih sabarin dong.macik itu suka sama kamu laa dia saja ajaaa mau gurauaan sama kamu sih(sambil menunjukkan ke arah macik indon disebelahnye)
aku:*tiada kata kata hanya ketawa terbahak bahak bersama ster
mi1:*hanya tersenyum sambil cube bermain mata dgn aku


dah dapat je kayaball
aku dan ster terus blah
geli laa gileeee
kalau cun tape gak
nih muke cam tapak selipar aku je bak kate ster haha
sumpah pasnih aku takkan beli kayaball kt situ lagi
wtf

p/s:mi1 dan mi2 maksudnye macik indon1 dan 2

5 comments:

Nuun said...

-_________-
kesian indon tu sial :D

lydia said...

umah kaw kat mane act ?

adam said...

pulai utama la

sakinah said...

bpk aa lagu jiwang2 do korang layan. hahah

adam said...

lagu jiwang ah best sqeen
baru laa feeling hahaha :P