Friday, September 13, 2013

que sera sera so carpe diem

3 tahun yang lalu cita-cita aku nak ke perancis. kononnya angan-angan aku nak belajar  diobersi dan menjadi mahasiswa sambil mengembara bila ada masa senggang. snap-snap gambar pemandangan di eropah, menikmati zaman muda dengan kepelbagaian budaya dunia, mengharapkan bila aku jejakkan kaki ke malaysia kembali kulitku mungkin cerah sedikit haha dan of coz mengembangkan minda aku yang sempit dan cuba menghargai dan menghayati pepatah dimana bumi dipijak di situ langit dijunjung dan hujan emas di negeri orang hujan batu di negeri sendiri, lebih di negeri sendiri.

semangatnya aku masa tu sampai tahap beli kamus french-english. namun apakan daya entah macam mana semangat aku ni cuma hangat-hangat tahi ayam.

sekarang 3 tahun dah berlalu. aku masih di malaysia. lidah aku masih asing dengan french. aku hanya mampu melihat foto foto pemandangan di eropah yg disnap oleh rakan-rakan sekolahku.

tak.

bukan nak kata aku tak bersyukur. bukan nak kata aku iri hati dengan kawan kawan sendiri. bukan nak kata aku menyesal dgn kehangatan tahi ayam aku. bukan. bukan itu apa yang aku nak sampaikan.

sebenarnya,

aku pun tak tahu apa mesej yang aku nak sampaikan dalam entri ini. entah kenapa aku tulis pasal benda merapu ni aku pun tak tau. tangan terasa gatal nak menaip mungkin.

menyesal baca? padan muka haha

No comments: