Thursday, March 3, 2011

the most beautiful thing in the world is my mother :D

kadang-kadang ada satu tahap kau rasa terlampau banyak masalah dalam hidup sampai tak terkata.bila kawan kau tanya kau tak tahu mana nak mula,mana satu patut dicerita dahulu dan bagaimana nak bercerita. dan akhirnya berkata "aku ok" dan senyum lalu diam adalah cara yang terbaik.

hoi! chill la.hidup kalau tiada masalah bukan hidup namanya.tuhan ciptakan kita untuk diuji keimanannya bukan?seseorang itu takkan diuji dengan sesuatu yg tak mampu diharunginya.be optimist.semua yang berlaku ada pengajarannya.pelangi muncul lepas hujan.matahari tersembunyi di balik gunung.so bila kau tengah susah dan sedih kepada Dia la patut kau lari. bukannya duduk  bunuh diri

untuk melarikan dari hingar-bingar itu ini aku suka baring dekat pantai.bunyi hembusan ombak pantai itu cukup menenangkan.cukup untuk menghilangkan segala stress dan tensi dalam fikiran buat seketika.

tapi pantai jauh dari campus aku so susah la nak pergi.namun ada sesuatu yg buat aku rasa happy dan bersyukur dekat campus aku ni. fountain. kenapa?sebab bagi aku bunyi air fountain itu ibarat bunyi air pantai. itu daya imaginasi aku. mungkin berbeza bagi orang orang lain.  bagi mereka bunyi itu membosankan. mengantuk. dan macam-macam lagi. suka hati la mereka nak fikir apa.yg penting aku suka dan tak menyusahkan orang.


bila stress aku suka buat benda ni. ini cara aku.tak suka?lu punya pasal wa tak amek pot haha

"Tidak ada sesuatu musibah pun yang menimpa seseorang kecuali dengan izin Allah. Dan barangsiapa yang beriman kepada Allah, niscaya Dia akan memberi petunjuk kepada hatinya. Dan Allah Maha Mengetahui segala sesuatu." - [At-Taghabun:11].

"Wahai orang-orang yang beriman! Mohonlah pertolongan (kepada Allah) dengan sabar dan solat. Sungguh,Allah beserta orang-orang yang sabar." - [Al-Baqarah:153]

3 comments:

Miss Kira said...
This comment has been removed by the author.
Miss Kira said...

try naik broga pulak... ;)

adam said...

dah sampai puncak broga dah pun ;D