Wednesday, May 11, 2011

kau buat rilek je :)

setiap kali bila exam aku selalu kata 'tanak study last minute lagi lah pasnih'

dan ayat tu aku selalu keluar dari mulut ni setiap kali bila nak exam ahaaa

dan sekarang aku rasa ini macam



hahaha

mak aku guru addmath yg berjaya tapi kenapa aku slow dalam calculus?
jawapan dia senang je. sebab aku tak rajin macam mak aku

bila study last minute banyak soalan kau akan biarkan bersih tak berconteng dalam paper.
bila study lasy minute banyak tanda pangkah besar punya dekat kertas exam
bila study last minute banyak telur telur yg akan menetas dekat paper aku

dulu aku selalu bengang-stress-geram bila time time exam tapi sekarang aku dah tak kesah.even kalau aku takleh jawab paper tu aku redha je.orang tanya aku jawab alhamdulillah je.bila markah teruk pun aku redha je.sebut je alhamdulillah..sesuai la dengan usaha aku kan hahaha


now aku study je sehabis boleh ,time exam perah je otak sehabis boleh,dan lepas dah settle itu paper ape lagi doa dan sujud sehabis boleh :) tawakal tu penting.tp kena la usaha dulu.kalau kau tak usaha, ape jadahnya kau nak tawakal. dulu masa aku kecik-kecik dekat sekolah ustaz selalu kata "Allah takkan mengubah nasib sesuatu kaum itu sehingga lah kaum itu berusaha mengubahnya" lebih kurang gitu lah ayatnya kot.kalau salah tolong la betulkan ya.saya hanya manusia biasa sentiasa alpa dan leka.tak sempurna :)

tapi ade sorang member aku dkt campus ni genius gila.aku tabik spring dkt dia. dalam beberapa jam 5 chapter calculus dia boleh cover.dan markah exam dia selalunya akan better dari aku.


lusa paper calculus dan sekarang aku still lek je gatal nak blogging lagi-.- bila lah aku nak insaf ni haihhh

p/s: bila aku read balek this post aku baru noticed yg makin banyak word omputih dalam ayat aku nowadays. tengok even ayat ni pun banyak word omputih.hahahaha terimakasih lah b2 :)

No comments: