Monday, July 25, 2011

Islam began as something strange, and it shall return to being something strange, so give glad tidings to the strangers.



banyak perkara yang kita gian untuk lakukan itu dimurkaiNya.itu salah.ini salah. namun perkara yang dimurkaiNya itu lah yang ramai lakukan.pelakunya disanjung di dunia ini.


perkara yang baik yang diredhaiNya dilihat asing oleh orang sekeliling.ia bagaikan sesuatu yang terlampau pelik. si pelakunya dianggap pelik. akhirnya, terasa terasing di tengah lautan manusia.


dan 


kadang-kadang kita sedar kita telah terlampau banyak berdosa hinggakan kita rasa kita tak layak untuk menerima pengampunanNya. ingatlah wahai kawan,


Never feel your sin is too huge for you to seek forgiveness for it. Allah's Mercy is greater than all of our sins put together.




dan 


kadang-kadang kita berasa takut untuk lari dari lingkaran hidup yang disanjung kebanyakan manusia namun realitinya dimurkaiNya. ingatlah kawan ,


Islam began as something strange, and it shall return to being something strange, so give glad tidings to the strangers.


aku banyak tulis sebegitu(yang berkait soal agama) dalam entri-entri aku bukan hendak mengatakan aku ni orang yang baik dan alim jauh sekali nak melabel kau dan kau si jahil.orang yang mengenali aku pasti akan kata aku hipokrit.  tidak. aku juga punya banyak cela.banyak dosa.aku sedar.


aku sedang cuba perbaiki diri aku.


aku cuma hendak memastikan setiap perlakuan aku tidak sia-sia.aku menulis sebegini sekadar untuk mengingatkan diri aku sendiri dan kepada sesiapa saja yang membaca.


aku bukan orang yang paling tahu selok-belok agama.aku masih belajar mendalaminya. maaf kalau ada kata-kata aku yang tidak tepat.maaf kalau ada perlakuan aku yang tidak bersesuaian dengan apa yang aku tuliskan.


sekali lagi aku kata aku juga banyak dosa dan selalu terleka dengannya. 


tapi aku cuba memperbaiki diri.





aku jumpa quote ini dekat tumblr.terasa nak berkongsi.

"Women should not be the moon which everyone see uncovered, but women should be the sun which makes eyes bow down before seeing it"

 same goes to men....

No comments: