Wednesday, August 3, 2011

soya shop ♥

minggu lepas sewaktu dalam bas nak ke subang aku duduk seat bersebelahan dgn pacik tua yang mengalami penyakit kulit. kulitnya menggerutu lebih teruk dari watak kartun b-pop.  insaf aku seketika. apa lah sangat kulit yg berjerawat kalau nak dicomparekan dgn masalah kulit pakcik itu.

kemudian masa menunaikan solat terawih di masjid al-mukminun kalau tak silap, ada seorang yg cacat turut solat di saf depan aku. insaf lagi aku seketika. orang yang tak sempurna sebegitu pun masih mampu menunaikan solat terawih berjemaah. apa lagi alasan yang boleh dijadikan alasan untuk kita mengambil ringan soal ibadat.

betapa untungnya kita berbanding golongan itu. namun betapa banyak kah kita bersyukur. atau adakah kita kufur?

jangan dilihat apa yang tiada nanti kita kufur, lihatlah pada yang kita ada baru kita bersyukur.


ramadhan telah tiba.minggu pertama ramadhan ini minggu pengampunan, kalau tak silap aku macam tu lah apa ustaz aku cakap dulu. 

siapa kata kita ada ramadhan tahun depan? siapa kata kita ada hari esok? jadi hari ini hari yang berguna.


4 comments:

sare53 said...

Tringat Kak Sarah ada skali duduk kat dalam van with this 1 uncle. Muka dia tak sempurna, hidung x de, mulut pun sparuh x de. Mmg tringat kat phantom of the opera. Yang duduk sbelah dia is 1 pretty lady. Dia segan sgt, tutup2 muka. Mmg kita kena bersyukur with what we have.

adam said...

yup betul tu.banyak sgt nikmat yg kita ade yg orang lain takde yang kita tak sedar.then kita still complain itu ini tak cukup la apa la kadang2.patut lebih byk bersyukur after this.moga Allah ampunkan dosa2 kita.

Addin said...

true :) kita patut bersyukur dengan apa yang kita ada . kita tak tahu kat luar sana still ramai yang lebih susah & lebih serba kekurangan dari kita.

p/s : i live subang too ! :D

adam said...

yup betul tu. but miss addin i do not live in subang now.maybe in the future.for now i'm a jb citizen haha