Friday, June 25, 2010

crowzero

6 bulan yg lepas kini telah menjadi lipatan sejarah. hanya tinggal kenangan. bagi aku 6 bulan yg lepas amat berharga.6 bulan yg lepas tiada tolok banding nilainya. live life to the fullest. quote yg aku pegang bg 6 bulan yg lepas. setiap detik pada 6 bulan yg lepas tidak aku siakan. kerana waktu itu pasti muncul. waktu yg aku sangat benci.


setelah hampir 6 purnama waktu itu muncul jua tanpa diminta. waktu itu. segalanya akan berubah. takkan same lagi seperti dulu. esok takkan same seperti semalam. waktu itu menandakan berakhirnya kisah para penganggur  yang sementara. tiada lagi istilah 'tanam anggur'. ladang anggur tidak lagi subur. tiada lagi lemak yg diternak. lemak yg berlebihan bakal hilang. *merapu sudeh

waktu itu menandakan permulaan yg baru. kau, kau ,kau dan aku akan membawa haluan masing masing. ade yang ke utara. ade yg ke selatan. ade yg ke barat ade yg ke timur. ade yg bakal menyeberangi lautan. ade juga yg bakal merentas benua.  meredah angkasa mungkin. untuk mengejar impian masing masing. semua membawa diri. demi masa depan yg tak pasti. demi menjadikan impian itu realiti kita semua terpaksa jua mengangkat kaki masing masing.

setelah waktu itu tiba. semua pasti berubah. kau  dan kau juga akan berubah. hari ni mungkin kau dan kau orang biasa namun esok hari kau mungkin orang yg luar biasa. saat itu. pasti tiba.  namun bagi aku walau siapapun kau dan kau esok hari. walau siapapun aku esok hari. kau dan kau tetap sama pada pandangan aku. kau dan kau tetap seorang yg bernama 'sahabat' bagi aku. walaupun mungkin kau dan kau dan aku tak mungkin lagi seakrab dulu. namun kau dan kau tetap sahabat di mata hitam ini.
 
aku katakan kerana pengalaman lampau. rakan tadika aku sudah banyak berubah. rakan sekolah rendah juga jauh berubah wataknya. watak rakan sekolah menengah aku juga sudah mula berubah. namun bagi aku sejauh mana pun kau dan kau berubah. kau tetap yg pernah bernama sahabat

ungkapan selamat tinggal takkan terpacul dari mulut. kerana kau dan kau yang bernama sahabat sentiasa aku ingati. terima kasih bagi memori 6 bulan yg lepas. 6 bulan yg lepas yg tak ternilai oleh pound euro dollar apetah lagi ringgitmalaysia.

"for me the view never change and thanks for the momories"

aku dah hilang moog lagi -.-

6 comments:

Jet said...

Cayalah adam post kau ! Aku suka doh ayah kau.

adam said...

kau suke ayah aku jet?agak agak ah. marah puan zakiah nnt. agagaga

. said...

dam,aku suka post kau yang nie.suka gila babi.babi tak macam nie.

sakinah said...

post kau semakin matured, uuu hahah best2 :D

adam said...

sam : hahaha aku lagi suke blog kau

sakinah : matured? tade lah haha

Dalily Farzana said...

suka post nih!
best.best!