Monday, November 22, 2010

i'm sorry did my back hurt your knife?

aku buka formspring.

"kau kena tikam dua kali dengan orang yang sama , apa kau bagi peluang ketiga untuk seorang sahabat ini ?"


bila aku baca soalan tu. terus terlintas dalam kepala waktu waktu aku kena tikam  dulu. aku percaya hampir semua orang pernah kena tikam dari belakang dengan seseorang yang kita anggap 'kawan'. tak perlu la aku kupaskan apa yang aku jawab untuk soalan itu di sini. 

saat pisau itu tertusuk di tulang belakang kau, kau terduduk terlutut dan tersungkur. mungkin bermain di fikiran kau dan kau, kenapa lah kawan  aku tikam aku? apa salah aku? adakah aku terlalu sohai sampai mudah diperkotak-katikkan?


itu lah lumrah hidup wahai teman. 'kawan' yang kau anggap sejati boleh bertukar menjadi 'lawan' yang paling kau benci.bila kau terlalu baik hati, kau akan mudah dipijak.sabar je lah. kau tak mampu nak kawal keadaan. tapi masih kau boleh kawal cara kau hadapi keadaan itu.

bila kawan lu tikam, lu mesti panas. gua tahu. gua pun pernah rasa. kalau boleh gua tembak, dah gua tembak bertalu-talu dah.tapi gua ada akal. gua masih rasional.

apa yang aku buat ialah buat bodoh sudeh. tak perlu kau bazirkan buku lima dan tapak kaki kau untuk golongan sebegini. buang masa kau saja, tak berbaloi pun. 

biarkan si pengecut pengecut itu fikir dia menang. tak perlu lu amek port. what goes around comes around. pernah kau dengar? aku percaya pada ayat itu. 

sabar.sabar.sabar.tadah tangan.sujud.sujud.sujud.kau ada Dia Yang Maha Esa. Allah sentiasa bersama orang orang yang sabar. satu hari nanti mereka akan terima balasannya. Tuhan itu Maha Adil.



lu tikam gua macam mane pun, sikit pun tak load lah brader. belakang gua batu, pisau lu besi. memang tak dapat lah nak tembus belakang gua. haha

Yeah, being apathetic is a pathetic way to be... 

but I don't care, what matters to you does not matter to me

kau bagi pisau, tapi aku bagi kau bunga. lain kali kasi asah dulu pisau tu baru tikam orang ye haha

songinmysoul:

applecranberry:(via hellomissbriii)

hari ini lu buat tahi, esok lusa lu makan balik tahi tu. (:






2 comments:

Ridwan Ahmad Bukan Maskot/Pucong said...

Pisau aku diperbuat daripada berlian..Keras ni..nak try? :D

AthirahSkinny said...

Haha niceeeeeeeee. :D And lagu best, one of my favourite :'D