Friday, December 17, 2010

f.a.m.i.l.y = father and mother i love you

hari ini aku pulang lagi ke kota selatan ini setelah letih memekakkan telinga daripada si ulat ulat tiket yang sangat beradap di bukit jalil petang tadi.


baim : adam, macam kita nak cari perempuan hati baik?baim tanak bini yang jahat

aku : *terdiam. Entah. adam tak tau la

baim : adam, abes universiti bila?

aku : lagi 4 atau 5 tahun kot.kenapa?

baim : *tersengih. bila adam nak ada baby?baim suka la baby

aku : *terdiam lagi. dah ada dah. yang baju merah ni la baby adam

*si baju merah itu adik aku si ibrahim atau nama manjanya baim

minta maaf la ya adikku. abangmu ini orang biasa. masih mentah. belum ada pengalaman lagi


oh johor bahru.kota yang penuh dengan memori. aku baru sedar kota ini dah banyak berubah. daripada infrastrukturnya kepada penghuninya. semua sudah berubah ditelan masa yang tak pernah berhenti berlari. adik aku pun dah makin 'besar' kan?haha
gambar ihsan tumblr

p/s: aku rindu si matahari :)

No comments: