Sunday, December 12, 2010

hari itu, matahariku

aku tak tahu kenapa
hari itu ligat bermain difikiran
hari itu sering mencuit hati kecil ini
tentang hari itu

hari yang akan mengubah dunia
hari yang menandakan
esok takkan sama lagi seperti semalam

hari dimana si matahari itu akan pergi
meninggalkan apa yang ada di sini
siang-siangku akan suram kelam sepi tak bercahaya
apatah lagi malam malamku


aku harap ia takkan datang
aku harap ia pergi jauh
aku harap ia takkan menjelma\

tapi firasat ini berkata
hari itu pasti tiba
akan tiba juga

apa yang aku pinta
kuatkanlah aku untuk menghadapi hari itu
gagahkanlah aku untuk mengharungi hari hari selepas hari itu
tabahkan hati hambamu ini wahai tuhan

kerna aku percaya dengan setiap ketentuanMu
ada hikmah disebalik setiap aturanMu
apa yang aku pinta 
kurniakanlah apa yang terbaik untuknya

peliharalah dirinya
peliharalah akhlaknya
peliharalah kehormatannya

cuma itu yang aku pinta dariMu ya Allah

No comments: